Zapytanie ofertowe z dn. 23.04.2025

W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, Fundacja Centrum Rozwoju Usług Społecznych w Warszawie zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na organizację warsztatów na rzecz Fundacji w ramach projektu realizowanego na podstawie umowy nr FERS.05.01-IŻ-00-0041/24 pn. „Razem Silniejsi – Mosty Rodzin i Pokoleń w Gminie Piaseczno” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

1. Zamawiający:
Fundacja Centrum Rozwoju Usług Społecznych
ul. Kordeckiego 45 lok. 10
04-327 Warszawa

2. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja warsztatów dla rodzin uczestniczących w projekcie „Razem Silniejsi – Mosty Rodzin i Pokoleń w Gminie Piaseczno” w zakresie części wskazanych poniżej:
Część I  – Realizacja warsztatów „Sztuka dobrego komunikowania się”.
Część II – Realizacja warsztatów i doradztwo indywidualne dla rodziców z zakresu umiejętności wychowawczych.
Część III – Realizacja warsztatów „Profilaktyka i doradztwo indywidualne – przemoc, profilaktyka uzależnień, edukacja seksualna”.
Do każdej części warsztatów należy zapewnić obecność dwóch trenerów prowadzących poszczególne bloki.

Część I  – Realizacja warsztatów „Sztuka dobrego komunikowania się”
Organizacja bloku warsztatów składającego się z trzech warsztatów dla rodziców/opiekunów trwających 16 godzin dydaktycznych każdy (2 dni x 8 godzin dydaktycznych), łącznie 48 godzin dydaktycznych. Warsztaty będą prowadzone w lokalizacji Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie.

Zakres tematyczny warsztatów:
1) Sztuka dobrego komunikowania się. Pierwszy warsztat jest poświęcony kwestiom komunikowania się, które mają znaczący wpływ na kształtowanie więzi i relacji z innymi ludźmi. Celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie komunikacji interpersonalnej w prawidłowym funkcjonowaniu rodziny oraz kształtowanie umiejętności dotyczących prawidłowego komunikowania się. W trakcie warsztatu omawiane są wszystkie ważne sprawy, które mają wpływ na podnoszenie jakości komunikacji w rodzinie (komunikacja werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, informacja zwrotna), w tym bariery, które utrudniają porozumiewanie się, przez co negatywnie wpływają na funkcjonowanie rodziny, a także sposoby ich eliminowania. Zakres tematyczny warsztatu obejmuje następujące zagadnienia:
✓ komunikacja interpersonalna i jej znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu rodziny,
✓ komunikacja werbalna i niewerbalna,
✓ techniki aktywnego słuchania,
✓ informacja zwrotna,
✓ bariery komunikacyjne,
✓ rola pytań w komunikacji interpersonalnej,
✓ tworzenie czytelnych i skutecznych komunikatów,
✓ nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji z ludźmi, mówienie o samym sobie w interesujący sposób,
✓ wyrażanie własnego zdania w granicach nienaruszających praw i psychicznego terytorium innych osób oraz własnych, bez zachowań agresywnych, a także obrona własnego zdania i własnych praw w sytuacjach społecznych.
2) Emocje – jak je rozpoznawać i sobie z nimi radzić? Drugi warsztat poświęcony jest sferze emocjonalnej, której kształtowanie jest ważnym elementem wychowywania dzieci. Emocje są jednym z najważniejszych aspektów funkcjonowania człowieka, szczególnie w zakresie budowania relacji w rodzinie. W trakcie warsztatu omawiane będą rodzaje emocji i ich wpływ na zachowania, co ułatwi rodzicom zrozumienie różnych zachowań dziecka i adekwatne reagowanie. Kształtowanie będą umiejętności rozpoznawania emocji, rozumienia ich wpływu na ciało, nazywania oraz sposobów wyrażania, a także radzenia sobie z nimi.
3) Jak sobie radzić z konfliktami w rodzinie? Trzeci warsztat poświęcony jest konfliktom
w rodzinie i sposobom radzenia sobie z nimi. Celem jest uświadomienie, że konflikty są nieuniknionym elementem życia każdej rodziny, z uwagi na to, że członkowie rodziny mają różne potrzeby, priorytety i punkty widzenia na dane sprawy, a życie stawia przed rodziną różne bariery. Nie należy zatem się ich bać, ale trzeba nauczyć się je rozwiązywać. W trakcie warsztatu, konflikty będą pokazywane jako czynniki umożliwiające rozwój rodziny. Zwracana będzie uwaga na to, że nie należy ich „zamiatać pod dywan”, ale odkrywać, nazywać i podejmować próby wspólnego ich rozwiązywania. Każdy z warsztatów prowadzony powinien być przez dwóch trenerów i może w nim uczestniczyć maksymalnie 15 osób.

Część II – Realizacja warsztatów i doradztwo indywidualne dla rodziców z zakresu umiejętności wychowawczych.
Blok warsztatów z zakresu umiejętności wychowawczych. Składa się z trzech warsztatów dla rodziców/opiekunów trwających po 16 godzin dydaktycznych (2 x 8 godzin dydaktycznych każdy, łącznie 48 godzin) oraz podsumowującego warsztatu dla całych rodzin Więzi rodzinne (4 godziny). Dodatkowo organizacja doradztwa indywidualnego z zakresu warsztatów dla rodziców/opiekunów w wymiarze średnio 6 godzin dla jednej rodziny. Warsztaty będą prowadzone w lokalizacji Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie.
Zakres tematyczny warsztatów:
1) Jak efektywnie porozumiewać się z dziećmi? Warsztat poświęcony kształtowaniu umiejętności efektywnego porozumiewania się z dziećmi w różnym wieku, umiejętności słuchania swojego dziecka, barier w komunikacji z dziećmi na różnym etapie rozwoju, mówienia do dzieci w taki sposób, żeby słuchały i słuchania dzieci tak, żeby mówiły, co jest wyróżnikiem dojrzałego rodzicielstwa. Uwaga zostanie zwrócona m.in. na komunikat Ja, zamiast stosowanego często komunikatu Ty, słowa, które mają moc, empatię, uważne słuchanie, poświęcanie czasu, docenianie.
2) Jak budować i wzmacniać więzi w rodzinie? Warsztat poświęcony budowaniu oraz pielęgnowaniu pozytywnych więzi w rodzinie w poszczególnych fazach rozwoju, co ma znaczący wpływ na jej scalanie, przy zachowaniu indywidualności każdego z jej członków. W jego trakcie omawiane są czynniki, jakie łączą rodzinę i są fundamentem szczęśliwej rodziny, stwarzającej prawidłowe warunki do rozwoju – prawidłowa komunikacja, interesowanie się sobą, dostępność dla siebie oraz wzajemne wspieranie się i wspólne radzeniu sobie z przeciwnościami.
3) Dobry rodzic, czyli o mądrej miłości rodzicielskiej. Warsztat poświęcony wychowywaniu dzieci w mądry sposób, oparty na współdziałaniu, budowaniu w dzieciach poczucia godności, zachęcaniu do rozwoju, wyznaczeniu zasad i granic, których nie należy przekraczać oraz konsekwencji, jakie będą skutkiem ich złamania. Celem jest kształtowanie umiejętności bycia odpowiedzialnym rodzicem i mądrej miłości rodzicielskiej, która opiera się na wrażliwości i szacunku do dzieci, ale też na konieczności przyznawania im nie tylko praw, ale również określaniu obowiązków, dostosowanych do ich wieku oraz możliwości.
4) Więzi rodzinne. Warsztat z zakresu budowania więzi rodzinnych dla rodziców/opiekunów oraz dzieci, podsumowujący ten blok warsztatowy. Warsztat obejmuje mini wykład oraz ćwiczenia praktyczne z następującego zakresu tematycznego:
• czynniki sprzyjające budowaniu więzi rodzinnych,
• zasady efektywnej komunikacji i współdziałania rodziców z dziećmi,
• budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji w rodzinie.
Forma organizacji: 52h warsztatów (2 trenerów) + 6 godzin doradztwa na rodzinę (ok.5 rodzin-30h).
Każdy z warsztatów prowadzony powinien być przez dwóch trenerów i może w nim uczestniczyć maksymalnie 15 osób

Część III Realizacja warsztatów „Profilaktyka i doradztwo indywidualne -przemoc, profilaktyka uzależnień, edukacja seksualna”.
2 warsztaty, które są realizowane oddzielnie dla grupy rodziców/opiekunów oraz dla grupy dzieci i młodzieży, oraz 1 warsztatu dla rodziców/opiekunów. Dodatkowo rodzice/opiekunowie mogą skorzystać z doradztwa indywidualnego z zakresu warsztatów dla rodziców/opiekunów w wymiarze średnio 6 godzin dla jednej rodziny. Doradztwo realizowane jest przez trenerów prowadzących warsztaty w formule spotkania online bądź rozmowy telefonicznej. Warsztaty będą prowadzone w lokalizacji Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie.
Zakres tematyczny warsztatów obejmuje co najmniej:
1) Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie – warsztat obejmuje charakterystykę przemocy, osoby stosującej przemoc, osoby doświadczającej przemocy, cyklu przemocy domowej, rówieśniczej oraz cyberprzemocy. Podczas warsztatu uczestnicy poznają także sposoby reagowania na przemoc oraz instytucje, gdzie osoba w sytuacji doświadczania przemocy może uzyskać pomoc. Warsztat w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, realizowany oddzielne dla grupy rodziców/opiekunów oraz dzieci i młodzieży.
2) Profilaktykę uzależnień – warsztat, którego celem jest zapoznanie się z rodzajami uzależnień, kryteriami diagnostycznymi oraz przyczynami oraz metodami zarządzania emocjami, dzięki którym możemy zapobiegać zjawisku. Warsztat w wymiarze 8 godzin dydaktycznych, realizowany oddzielne dla grupy rodziców/opiekunów oraz dzieci i młodzieży.
3) Warsztat „Edukacja seksualna – jak rozmawiać z dziećmi nt. seksualności?” Celem warsztatu jest rozszerzenie pojęcia seksualności poza stosunek seksualny, obejmuje dyskusję nt. kobiecości i męskości oraz ról pełnionych w związku z identyfikacją płciową. Podczas warsztatów zostanie także poruszony temat zdrowia i higieny kobiet, który ma na celu uporządkować wiedzę na temat badań profilaktycznych, planowania urodzeń i pielęgnacji noworodków oraz dzieci. Podczas warsztatów zostanie omówiony temat jak rozmawiać z dziećmi o seksualności, o macierzyństwie i profilaktyce zdrowotnej. Warsztat w wymiarze 16 godzin dydaktycznych (2 dni x 8 godz. dydaktycznych). Każdy z warsztatów prowadzony powinien być przez dwóch trenerów i może w nim uczestniczyć maksymalnie 15 osób.

W ramach każdego z warsztatów Wykonawca zobowiązany będzie do:
• przygotowania i dostarczenia na swój koszt materiałów szkoleniowych przygotowanych z użyciem ekologicznych materiałów dla każdego z uczestników szkolenia (w formie papierowej) z wykorzystaniem w materiałach logotypów zgodnie z dokumentem “Wytyczne dotyczące informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2024-2027” dostępnymi pod adresem: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-2021-2027/prawo-i-dokumenty/zasady-komunikacji-fe/ ,
• zapewnienia dostępności usług (szkolenie i materiały szkoleniowe) dla osób z niepełnosprawnościami oraz potrzebami komunikacyjnymi (jeśli zostaną zgłoszone takie potrzeby przez szkoleniami),
• zapewnienia równości szans dla uczestników warsztatów, w tym m.in. dostosuje metody szkoleniowe do różnych grup odbiorców,
• używania w trakcie warsztatów neutralnego języka w dokumentacji i komunikacji,
• dostarczenia na 7 dni przed realizacją każdego warsztatu propozycji programu na adres mailowy znajdujący się w umowie z Wykonawcą, z prawem zgłaszania uwag Zamawiającego do przedstawionej propozycji,
• sporządzenia raportu końcowego z przeprowadzonych warsztatów oraz dostarczenia go Zamawiającemu drogą elektroniczną w terminie 7 dni od daty ostatniego szkolenia.
• zapewnienia przerw kawowych oraz obiadu podczas każdego z warsztatów tj.:
a) przerwa kawowa:
– obejmuje kawę, herbatę, wodę (w szklanych butelkach lub woda z dystrybutorów wody pitnej serwowana w szklanych dzbankach), mleko, cukier lub jego zamiennik, cytrynę, drobne słone lub słodkie przekąski typu paluszki lub kruche ciastka lub owoce, przy czym istnieje możliwość szerszego zakresu usługi, o ile mieści się w określonej standardem cenie rynkowej,
– powinna uwzględniać specjalne potrzeby osób (np. wegetariańskie, bezglutenowe),
– jedzenie i napoje serwowane są w naczyniach wielorazowego użytku, do ponownego wykorzystania, np. szklanych lub ceramicznych; nie jest dozwolone używanie plastikowych naczyń lub sztućców; w przypadku wydarzeń w plenerze istnieje możliwość wykorzystania naczyń biodegradowalnych,
b) obiad:
– obejmuje dwa dania (zupa i drugie danie) oraz napój (w szklanych butelkach lub woda z dystrybutora wody pitnej w szklanych dzbankach), posiłek specjalny
(np. bezglutenowy, bez laktozy, koszerny), w szczególności jeśli zgłoszone zostały specjalne potrzeby uczestników projektu,
– jedzenie i napoje serwowane są w naczyniach wielorazowego użytku, do ponownego wykorzystania, np. szklanych lub ceramicznych; nie jest dozwolone używanie plastikowych naczyń lub sztućców.
Osoby prowadzące warsztaty w ramach każdej z części muszą:
• posiadać wykształcenie wyższe na kierunku psychologia,
• co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów dla osób/rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Powyższe kwalifikacje musi posiadać każda z osób skierowanych do realizacji zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych na każdą z części I – III wskazanych powyżej. Zamówienie jest podzielone na części.

3. Kod CPV
80500000-9 – usługi szkoleniowe

4. Termin wykonania zamówienia:
Warsztaty będą realizowane nie wcześniej niż od dnia podpisania Umowy, w granicach terminu realizacji Projektu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu realizacji zamówienia.
Szczegółowe terminy oraz harmonogram realizacji usługi zostaną przedstawione Wykonawcy w drodze kontaktów roboczych.

5. Opis warunków udziału w postępowaniu:
1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia wymienione w pkt. 2 niniejszego zapytania ofertowego tj. dysponują osobami, które będą prowadziły warsztaty, które spełniają następujące warunki:
• posiadać wykształcenie wyższe na kierunku psychologia,
• co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów dla osób/rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Ocena spełnienia warunków udziału w postepowaniu będzie ustalana na podstawie zapisów formularza oferty oraz załączonych do oferty przedmiotowych środków dowodowych przedmiotu zamówienia tj. dokumenty osób merytorycznie realizujących zamówienie (CV/referencje/ zaświadczenia/umowy/ inne równoważne).
2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835).

6. Kryteria oceny ofert:
I. Cena – 60%
II. Dodatkowe kwalifikacje- 30%
III. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami – 5%
IV. Posiadanie statusu Podmiotu ekonomii społecznej – 5%

I. CENA
Oferta z najniższą zaoferowaną ceną brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia otrzyma 60 pkt.
Pozostałe oferty otrzymają punkty zgodnie z wyliczeniem wg wzoru:

najniższa cena brutto oferowana
Wartość punktowa = ————————————————– x 100 pkt. x 60%
cena brutto oferty badanej

 

Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający przy zaokrąglaniu wyników działań do części setnych (do dwóch miejsc po przecinku) będzie posługiwał się poniższą zasadą:
Maksymalna liczba punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w ocenie ww. kryterium wynosi 60 pkt.

II. DODATKOWE KWALIFIKACJE
W kryterium weryfikowane będą dodatkowe kwalifikacje zaproponowanego przez Wykonawcę eksperta (punkty będą przyznawane za dodatkowe kwalifikacje każdego z ekspertów):
1. Ukończona specjalizacja w psychologii klinicznej, społecznej lub rodzinnej,
2. Dwuletnie doświadczenie w stosowaniu metod terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR), dialogu motywującego (DM) lub terapii poznawczo-behawioralnej (CBT),
3. Ukończenie szkolenia w zakresie terapii systemowej rodzin.

Zamawiający będzie przyznawał punkty w następujący sposób:
0 pkt – w przypadku braku zatrudnienia osoby spełniającej dodatkową kwalifikację spośród wskazanych w pkt 1-3,
5 pkt – maksymalna liczba punktów, w przypadku zatrudnienia osoby spełniającej dodatkową kwalifikację spośród wskazanych w pkt 1-3.
Punkty za dodatkowa kwalifikacje dla każdego z ekspertów sumują się do łącznej wysokości 30 pkt.

Zasady oceny Kryterium „Kwalifikacje dodatkowe”: Ocena będzie ustalana na podstawie zapisów formularza oferty oraz załączonych do oferty przedmiotowych środków dowodowych przedmiotu zamówienia tj. dokumenty osób merytorycznie realizujących zamówienie (CV/referencje/ zaświadczenia/umowy/ inne równoważne).

Wskazani specjaliści pod rygorem uznania oferty za niezgodną z warunkami zamówienia i jej odrzucenia muszą spełniać co najmniej minimalne warunki ustalone w pkt 2 i 5 Zapytania.

III. ZATRUDNIENIE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
0 pkt – w przypadku braku zatrudnienie osoby z niepełnosprawnościami.
5 pkt – maksymalna liczba punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w ocenie ww. kryterium wynosi 5 pkt.
W przypadku braku zadeklarowania czy Wykonawca będzie zatrudniał osoby z niepełnosprawnościami w formularzu ofertowym Zamawiający przyzna temu Wykonawcy 0 pkt.

IV. POSIADANIE STATUSU PODMIOTU EKONOMII SPOŁECZNEJ
0 pkt – w przypadku braku statusu podmiotu ekonomii społecznej
5 pkt – maksymalna liczba punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w ocenie ww. kryterium wynosi 5 pkt.
W przypadku braku zadeklarowania czy Wykonawca posiada status podmiotu ekonomii społecznej w formularzu ofertowym Zamawiający przyzna temu Wykonawcy 0 pkt.
Oferta maksymalnie może uzyskać 100 pkt. Oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.

7. Istotne postanowienia umowy:
Istotne postanowienia umowy stanowią załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.

8. Sposób przygotowania oferty:
1. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamówienie zostało podzielone na części.
2. Ofertę stanowi kompletnie wypełniony formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, opatrzony pieczęcią firmową oraz podpisany przez Wykonawcę lub osobę przez niego uprawnioną lub opatrzenie podpisem elektronicznym (osobistym – e-dowód, profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem) Wykonawcy lub osoby przez niego uprawnionej.
3. Oferta musi zawierać cenę za wszystkie czynności związane z wykonaniem przedmiotowego zamówienia. Cena ofertowa powinna obejmować wszystkie koszty i składniki, związane z wykonaniem zamówienia oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu jej złożenia.
4. W związku z formą elektroniczną postępowania konieczne są skany podpisanych dokumentów lub pliki z dokumentami opatrzone podpisami elektronicznymi.
5. Oferta oraz wszystkie załączniki powinny być sporządzone:
a) w formie zdjęcia/zdjęć lub skanu/skanów pisemnie podpisanych dokumentów zapisanego/zapisanych w formacie nieedytowalnego pliku/plików (np. w formacie PDF);
b) lub w formie nieedytowalnego pliku/plików (np. w formacie PDF) podpisanego/podpisanych podpisem osobistym e-dowód, podpisem zaufanym lub kwalifikowanym certyfikowanym podpisem elektronicznym.
6. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną (kopia upoważnienia lub pełnomocnictwa).
7. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
8. Zamawiający będzie rozpatrywał oferty złożone zgodnie z ogłoszeniem.
9. Wszelkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z nierzetelnego przygotowania oferty (w tym oferty nieczytelne) obciążają Wykonawcę.

9. Miejsce i forma składania ofert:
1. Ofertę należy sporządzić na wzorze Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
2. Ofertę należy przesłać do 05.05.2025 r. do godziny 9:00 na adres e-mail Fundacji: magdalena.doberszyc@crus.org.pl
3. Ocenie będą podlegały kompletne oferty. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
5. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. Wszelkie zmiany naniesione w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

10. Udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
2. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taką samą cenę, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
3. Informację o wyniku postępowania ogłasza się w taki sposób, w jaki zostało upublicznione zapytanie ofertowe. Informacja ta zawiera imię i nazwisko albo nazwę wybranego wykonawcy, jego siedzibę (miejscowość) oraz cenę najkorzystniejszej oferty.
4. W przypadku uchylenia się wybranego Wykonawcy od podpisania umowy, umowa zostanie zawarta z Wykonawcą, którego oferta jako kolejna spośród pozostałych jest najkorzystniejsza.

11. Unieważnienie postępowania, zmiany w treści postępowania:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny.
2. Zamawiający jest uprawniony do żądania od wykonawców uzupełniania/poprawienia dokumentów, składania wszelkich wyjaśnień w zakresie związanym z prowadzonym postępowaniem. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia, tj. różnią się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu, lub budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający żąda od wykonawcy złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu. Zamawiający ocenia
te wyjaśnienia w konsultacji z wykonawcą i może odrzucić tę ofertę wyłącznie w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny lub kosztu w tej ofercie.

3. Zamawiający jest uprawniony do poprawienia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie;
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią ogłoszenia o zapytaniu ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
– niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4. Oferta zostanie odrzucona, jeśli:
a) jej treść nie odpowiada treści niniejszego zapytania ofertowego,
b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
c) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu,
d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
5. Zapytanie ofertowe może zostać zmienione przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający informuje w zapytaniu ofertowym o zakresie zmian. Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych zmian.
6. Zamawiający może zamknąć postępowanie bez wyboru oferty w przypadku gdy żadna oferta nie odpowiada warunkom określonym w zapytaniu lub gdy cena przekracza możliwości finansowe Zamawiającego.

12. Osoba odpowiedzialna za kontakt z Wykonawcami:
Magdalena Doberszyc – e-mail: magdalena.doberszyc@crus.org.pl

13. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy Państwa o zasadach przetwarzania danych osobowych w Fundacji Centrum  Rozwoju Usług Społecznych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Centrum Rozwoju Usług Społecznych w Warszawie, adres siedziby: ul. Kordeckiego 45 lok. 10, 04-327 Warszawa, tel.: 508 247 490 e- mail: magdalena.doberszyc@crus.org.pl
2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, możecie się Państwo skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych (dalej zwanym ADO), za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: magdalena.doberszyc@crus.org.pl lub wysyłając pisemną korespondencję na adres Centrum Usług Społecznych z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z prowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym, na podstawie Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Zabezpieczenia stosowane przez ADO w celu ochrony Pani/Pana danych osobowych polegają szczególnie na:
● dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających upoważnienie nadane przez ADO;
● pisemnym zobowiązaniu osób upoważnionych  do  przetwarzania  danych  osobowych do zachowania ich w tajemnicy.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
10. Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, sprzeciwu na dalsze przetwarzanie, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
11. Administrator informuje, że przepisy PZP ograniczają prawo do skorzystania:
● ze sprostowania lub uzupełnienia danych (art. 16 RODO), jeżeli zrealizowanie tego prawa mogłoby skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia lub zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z PZP;
● z ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), które nie może zostać zrealizowane do czasu zakończenia tego postępowania.
12. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
13. Jednocześnie przypomnieć należy o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem
i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział
w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
Załączniki:
1. Formularz ofertowy (Załącznik nr 1)
2. Oświadczenie Oferenta (Załącznik nr 2)
3. Wykaz osób (Załącznik nr 3)
4. Wykaz kryteriów (Załącznik nr 4 )
5. Klauzula informacyjna RODO (Załącznik nr 5)
6. Istotne postanowienia umowy (załącznik nr 6)
7. Model „Wygrana Rodzina” (Załącznik nr 7)