W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, Fundacja Centrum Rozwoju Usług Społecznych w Warszawie zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na wykonanie zamówienia pn. „Przeprowadzenie szkolenia i warsztatów dla uczestników Lokalnego Systemu Wsparcia” w ramach projektu realizowanego na podstawie umowy nr FERS.05.01-IZ-00-0041/24 pn. „Razem Silniejsi – Mosty Rodzin i Pokoleń w Gminie Piaseczno” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
1. Zamawiający:
Fundacja Centrum Rozwoju Usług Społecznych
ul. Kordeckiego 45 lok. 10
04-327 Warszawa
2. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia 6 szkoleń (po 8h każde, łącznie 48h) dla 15 podmiotów uczestniczących w spotkaniach w ramach Lokalnego Systemu Wsparcia w lokalizacji Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie w datach wskazanych przez Zamawiającego, w godzinach 8:00-16:00.
Lokalny System Wsparcia będzie realizowany w oparciu o podstawy metodyczne zastosowane w Modelu wzmacniania kapitału społecznego rodzin ,,Wygrana rodzina” stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego Zapytania ofertowego.
Celem usługi jest wsparcie szkoleniowe interesariuszy w zakresie budowania skutecznych partnerstw między różnymi instytucjami i organizacjami społecznymi, technik efektywnej komunikacji i koordynacji działań międzysektorowych, nabycia wiedzy i umiejętności do identyfikacji problemów, interwencji, zrozumienie dysfunkcji w rodzinie, interwencji kryzysowej, przepisów prawnych dotyczących ochrony dzieci i rodzin. Szkolenia będą dostosowane do konkretnych potrzeb lokalnej społeczności i prowadzone przez doświadczonych profesjonalistów.
Grupa docelowa: ok 15 osób (+/- 2 osoby), przedstawiciele instytucji i organizacji będący członkami LSW: instytucje z obszaru edukacji, poradnie specjalistyczne, placówki wsparcia dziennego, instytucje z obszaru kultury: domy kultury, biblioteki, przedstawiciele instytucji z wymiaru sprawiedliwości, PES, pracodawcy, sąsiedzi.
Osoba prowadząca szkolenia musi:
• posiadać wykształcenie wyższe,
• posiadać kwalifikacje pracownika socjalnego lub ukończona specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
• posiadać doświadczenie zawodowe umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia, tj. przeprowadziła od dnia 01.01.2022 r. minimum 20 szkoleń w zakresie: budowania skutecznych partnerstw między różnymi instytucjami i organizacjami społecznymi i/lub technik efektywnej komunikacji i koordynacji działań międzysektorowych i/lub nabycia wiedzy i umiejętności do identyfikacji problemów, interwencji i/lub zrozumienie dysfunkcji w rodzinie i/lub interwencji kryzysowej i/lub przepisów prawnych dotyczących ochrony dzieci i rodzin oraz posiada doświadczenie w realizacji szkoleń dla grupy docelowej: przedstawiciele instytucji i organizacji będący członkami LSW, instytucje z obszaru edukacji, poradnie specjalistyczne, placówki wsparcia dziennego, instytucje z obszaru kultury: domy kultury, biblioteki, przedstawiciele instytucji z wymiaru sprawiedliwości, PES.
W trakcie szkolenia, Wykonawca zobowiązany będzie do:
• przygotowania i dostarczenia na swój koszt materiałów szkoleniowych przygotowanych z użyciem ekologicznych materiałów dla każdego z uczestników szkolenia (w formie papierowej) z wykorzystaniem w materiałach logotypów zgodnie z dokumentem “Wytyczne dotyczące informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2024-2027” dostępnymi pod adresem: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-2021-2027/prawo-i-dokumenty/zasady-komunikacji-fe/ ,
• zapewnienia dostępności usług (szkolenie i materiały szkoleniowe) dla osób z niepełnosprawnościami oraz potrzebami komunikacyjnymi (jeśli zostaną zgłoszone takie potrzeby przez szkoleniami),
• zapewnienia równości szans dla uczestników spotkań, w tym m.in. dostosuje metody szkoleniowe do różnych grup odbiorców,
• używania w trakcie szkolenia neutralnego języka w dokumentacji i komunikacji,
• dostarczenia na 3 dni przed realizacją każdego szkolenia propozycji programu szkolenia na adres mailowy znajdujący się w umowie z Wykonawcą, z prawem zgłaszania uwag Zamawiającego do przedstawionej propozycji,
• sporządzenia raportu końcowego z przeprowadzonych szkoleń oraz dostarczenia go Zamawiającemu drogą elektroniczną w terminie 7 dni od daty ostatniego szkolenia.
• zapewnienia przerwy kawowe oraz obiad podczas każdego ze szkoleń tj.:
a) przerwa kawowa:
– obejmuje kawę, herbatę, wodę (w szklanych butelkach lub woda z dystrybutorów wody pitnej serwowana w szklanych dzbankach), mleko, cukier lub jego zamiennik, cytrynę, drobne słone lub słodkie przekąski typu paluszki lub kruche ciastka lub owoce, przy czym istnieje możliwość szerszego zakresu usługi, o ile mieści się w określonej standardem cenie rynkowej,
− powinna uwzględniać specjalne potrzeby osób (np. wegetariańskie, bezglutenowe),
− jedzenie i napoje serwowane są w naczyniach wielorazowego użytku, do ponownego wykorzystania, np. szklanych lub ceramicznych; nie jest dozwolone używanie plastikowych naczyń lub sztućców; w przypadku wydarzeń w plenerze istnieje możliwość wykorzystania naczyń biodegradowalnych,
b) obiad:
-obejmuje dwa dania (zupa i drugie danie) oraz napój (w szklanych butelkach lub woda z dystrybutora wody pitnej w szklanych dzbankach), posiłek specjalny (np. bezglutenowy, bez laktozy, koszerny), w szczególności jeśli zgłoszone zostały specjalne potrzeby uczestników projektu,
− jedzenie i napoje serwowane są w naczyniach wielorazowego użytku, do ponownego wykorzystania, np. szklanych lub ceramicznych; nie jest dozwolone używanie plastikowych naczyń lub sztućców.
Szkolenia będą dostosowane do konkretnych potrzeb lokalnej społeczności (Gmina Miasto Piaseczno).
3. Kod CPV
85312320-8 – usługi doradztwa
4. Termin wykonania zamówienia:
Sześć ośmiogodzinnych szkoleń w terminach ustalonych przez Zamawiającego.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu:
1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia wymienione w pkt. 2 niniejszego zapytania ofertowego.
2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835).
6. Kryteria oceny ofert:
I. Cena – 60%
II. Doświadczenie – 30%
III. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami – 5%
IV. Posiadanie statusu Podmiotu ekonomii społecznej – 5%
I. CENA
Oferta z najniższą zaoferowaną ceną brutto za wykonanie całego przedmiotu zamówienia otrzyma 60 pkt.
Pozostałe oferty otrzymają punkty zgodnie z wyliczeniem wg wzoru:
najniższa cena brutto oferowana
Wartość punktowa = ————————————————– x 100 pkt. x 60%
cena brutto oferty badanej
Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający przy zaokrąglaniu wyników działań do części setnych (do dwóch miejsc po przecinku) będzie posługiwał się poniższą zasadą:
Maksymalna liczba punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w ocenie ww. kryterium wynosi 60 pkt.
II. DOŚWIADCZENIE
W kryterium weryfikowana będzie liczba przeprowadzonych przez trenera zaproponowanego przez Wykonawcę, od 01.01.2022 r. do dnia składania ofert, dodatkowych szkoleń w tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia wskazanym przez Zamawiającego w szczegółowym opisie zamówienia (inne niż wskazane na wykazanie spełniania warunku udziału w postępowaniu):
Wykonawca przedstawi wykaz szkoleń przeprowadzonych przez zaproponowanego trenera, zgodnie z wypełnioną tabelą w Załączniku nr 3 do Zapytania ofertowego. Zamawiający będzie przyznawał punkty w następujący sposób:
Tabela: Wykaz godzin kształcenia
Lp. Rodzaj kształcenia
(np. szkolenie, studia podyplomowe)
Data realizacji
(dd- dd.mm.rrrr)
Szczegółowy zakres tematyczny
Liczba szkoleń
Punktacja:
20 szkoleń wskazanych w warunku udziału w postępowaniu = 0 pkt
Punktacji podlegają dodatkowe szkolenia nieujęte w warunkach udziału w postępowaniu:
– 1-2 – 10 pkt;
– 3-5 – 20 pkt;
– 6-8 – 30 pkt.
Wykonawca otrzyma bezwzględnie 0 punktów bez stosowania powyższej skali w sytuacji:
– gdy wszystkie przedstawione przez Wykonawcę szkolenia wymienione w Załączniku nr 4 do Zapytania będą niezgodne z opisem ww. kryterium,
– gdy powtórzy w Załączniku nr 4 godziny kształcenia wykazane na warunku udziału w postępowaniu,
– gdy nie załączy Załącznika nr 4 do Zapytania ofertowego.
III. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami:
0 pkt – w przypadku braku zatrudnienie osoby z niepełnosprawnościami.
5 pkt – maksymalna liczba punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w ocenie ww. kryterium wynosi 5 pkt.
W przypadku braku zadeklarowania czy Wykonawca będzie zatrudniał osoby z niepełnosprawnościami w formularzu ofertowym Zamawiający przyzna temu Wykonawcy 0 pkt.
IV. Posiadanie statusu Podmiotu ekonomii społecznej
0 pkt – w przypadku braku statusu podmiotu ekonomii społecznej
5 pkt – maksymalna liczba punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w ocenie ww. kryterium wynosi 5 pkt.
W przypadku braku zadeklarowania czy Wykonawca posiada status podmiotu ekonomii społecznej w formularzu ofertowym Zamawiający przyzna temu Wykonawcy 0 pkt.
Oferta maksymalnie może uzyskać 100 pkt. Oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.
7. Istotne postanowienia umowy:
Istotne postanowienia umowy stanowią załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
8. Sposób przygotowania oferty:
1. Ofertę stanowi kompletnie wypełniony formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, opatrzony pieczęcią firmową oraz podpisany przez Wykonawcę lub osobę przez niego uprawnioną.
2. Oferta musi zawierać cenę za wszystkie czynności związane z wykonaniem przedmiotowego zamówienia. Cena ofertowa powinna obejmować wszystkie koszty
i składniki, związane z wykonaniem zamówienia oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu jej złożenia.
3. W związku z formą elektroniczną postępowania konieczne są skany podpisanych dokumentów.
4. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną (kopia upoważnienia lub pełnomocnictwa).
5. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
6. Zamawiający będzie rozpatrywał oferty złożone zgodnie z ogłoszeniem.
7. Wszelkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z nierzetelnego przygotowania oferty (w tym oferty nieczytelne) obciążają Wykonawcę.
9. Miejsce i forma składania ofert:
1. Ofertę należy sporządzić na wzorze Formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
2. Ofertę należy przesłać do 15.04.2025 r. do godziny 9:00 na adres e-mail Fundacji: magdalena.doberszyc@crus.org.pl
3. Ocenie będą podlegały kompletne oferty. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
5. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. Wszelkie zmiany naniesione w treści oferty po jej sporządzeniu muszą być parafowane przez Wykonawcę.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
10. Udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
2. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taką samą cenę, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
3. Informację o wyniku postępowania ogłasza się w taki sposób, w jaki zostało upublicznione zapytanie ofertowe. Informacja ta zawiera imię i nazwisko albo nazwę wybranego wykonawcy, jego siedzibę (miejscowość) oraz cenę najkorzystniejszej oferty.
4. W przypadku uchylenia się wybranego Wykonawcy od podpisania umowy, umowa zostanie zawarta z Wykonawcą, którego oferta jako kolejna spośród pozostałych jest najkorzystniejsza.
11. Unieważnienie postępowania, zmiany w treści postępowania:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny.
2. Zamawiający jest uprawniony do żądania od wykonawców uzupełniania/poprawienia dokumentów, składania wszelkich wyjaśnień w zakresie związanym z prowadzonym postępowaniem. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia, tj. różnią się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu, lub budzą wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający żąda od wykonawcy złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu. Zamawiający ocenia te wyjaśnienia w konsultacji z wykonawcą i może odrzucić tę ofertę wyłącznie w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny lub kosztu w tej ofercie.
3. Zapytanie ofertowe może zostać zmienione przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający informuje w zapytaniu ofertowym o zakresie zmian. Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach, jeżeli jest to konieczne z uwagi na zakres wprowadzonych zmian.
4. Zamawiający może zamknąć postępowanie bez wyboru oferty w przypadku gdy żadna oferta nie odpowiada warunkom określonym w zapytaniu lub gdy cena przekracza możliwości finansowe Zamawiającego.
12. Osoba odpowiedzialna za kontakt z Wykonawcami:
Magdalena Doberszyc – e-mail: magdalena.doberszyc@crus.org.pl
13. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy Państwa o zasadach przetwarzania danych osobowych w Fundacji Centrum Rozwoju Usług Społecznych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Centrum Rozwoju Usług Społecznych w Warszawie, adres siedziby: ul. Kordeckiego 45 lok. 10 , 04-327 Warszawa, tel.: 508 247 490 e- mail: magdalena.doberszyc@crus.org.pl
2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, możecie się Państwo skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych (dalej zwanym ADO), za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: magdalena.doberszyc@crus.org.pl lub wysyłając pisemną korespondencję na adres Centrum Usług Społecznych z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z prowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym, na podstawie Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Zabezpieczenia stosowane przez ADO w celu ochrony Pani/Pana danych osobowych polegają szczególnie na:
● dopuszczeniu do przetwarzania danych osobowych wyłącznie osób posiadających upoważnienie nadane przez ADO;
● pisemnym zobowiązaniu osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych do zachowania ich w tajemnicy.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
10. Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, sprzeciwu na dalsze przetwarzanie, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
11. Administrator informuje, że przepisy PZP ograniczają prawo do skorzystania:
● ze sprostowania lub uzupełnienia danych (art. 16 RODO), jeżeli zrealizowanie tego prawa mogłoby skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia lub zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z PZP;
● z ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), które nie może zostać zrealizowane do czasu zakończenia tego postępowania.
12. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
13. Jednocześnie przypomnieć należy o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
Załączniki:
- Formularz ofertowy (Załącznik nr 1)
- Oświadczenie Oferenta ( Załącznik nr 2)
- Wykaz osób (Załącznik nr 3)
- Wykaz kryteriów (Załącznik nr 4 )
- Klauzula informacyjna RODO (Załącznik nr 5)
- Istotne postanowienia umowy (załącznik nr 6)
- Model „Wygrana Rodzina” (Załącznik nr 7)
#FunduszeEuropejskie



Informacja z Otwarcia Ofert
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, do którego nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, Fundacja Centrum Rozwoju Usług Społecznych w Warszawie informuje, że w postępowaniu na wykonanie zamówienia pn. „Przeprowadzenie szkolenia i warsztatów dla uczestników Lokalnego Systemu Wsparcia” w ramach projektu realizowanego na podstawie umowy nr FERS.05.01-IZ-00-0041/24 pn. „Razem Silniejsi – Mosty Rodzin i Pokoleń w Gminie Piaseczno” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej. Do terminu otwarcia ofert wpłynęła jedna oferta.
Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Pana Adama Białasa, prowadzącego działalność pod nazwą Profuturia Adam Białas, który zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 22.560,00 zł brutto (słownie: dwadzieścia dwa tysiące pięćset sześćdziesiąt złotych 00/100).
Załączniki: